søndag den 23. januar 2011

Brunch med svigermor

Det er ved at være noget tid siden at kærestens mor har være på besøg. Sidste weekend var vi sammen da kærestens mormor blev 92 år. Det blev holdt på plejehjemmet, men jeg er nu ikke sikker på at hun opfangede at vi var der! Hun kan ikke tåle tilsætningsstoffer, og vist nok også en masse andet, men de havde hun selvfølgelig fået alligevel! Hun blev om aftenen indlagt på sygehuset efter at en vagtlæge havde været på besøg. Hun er nu hjemme på plejehjemmet igen, og er i bedring.

Så vi aftalte at kærestens mor skulle komme til brunch lørdag formiddag. Vi fik scamble æg, bacon, pølser, små pandekager, grov toastbrød, møllehjul(Købt i abc, det slår aldrig fejl), ost, melon, peberfrugt, vindruer, appelsiner i hapsere, marmelade og lidt pålæg. Drengene og mig fik kakao og kæresten og hans mor fik te. Det er godt det ikke er noget vi skal have hver dag, men det er nu dejligt at få det en sjælden gang imellem.

Opskriften på pandekagerne:
6 dl mel
½ tsk salt
2 tsk sukker
1 tsk kardemomme
5 æg
5 dl mælk
3 spsk olie
Og margarine til panden.

De tørre ingredienser blandes, derefter kommes mælk og æg i og det hele røres sammen. Dejen burde hvile i en halv times tid men det havde jeg ikke tid til, så de blev bagt med det samme. Jeg havde ikke komme så meget vådt i dejen da det jo helst ikke skulle flyde for meget ud, og det lykkedes ganske godt.

Der var jo nok af det hele så der er gemt lidt pandekager til søndag:-)

Lørdag eftermiddag kørte drengene og mig i agroland for at købe nye planter til vores akvarium og der kom også lige 5 nye fisk med hjem. Den ældste mener også at han skal have et lille akvarium på sit værelse. Det blev ikke lige købt i går, men jeg er nem at lokke med så mon ikke at det bliver næste gang vi kommer derud

Til aftensmad fik vi oksemedaljon med bacon rundt om og flødekartofler. Det kan man altid spise. Troede egentligt at vi kunne have kartofler til mere end en aften i den portion, men den gik ikke ha ha ha. Jeg har været ret heldig de sidste par gange jeg har stået for stegningen af kødet for de er blevet perfekte stegte, lidt rosa indeni uhmm. Jeg har ellers haft for vane at komme il at skrue lidt for højt op for varmen og stege dem for længe, men hva´ øvelse gør jo mester.

Lørdag aften skal stå i håndboldens tegn. Håber altså at Danmark når langt:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar