søndag den 23. januar 2011

I morges kl. 8.30 skulle vi mødes ved hallen for den ældste skulle til fodboldstævne i Kolding. De spillede 3 uafgjorte kampe og gik ikke videre, de manglede et point! De fik dog en lille pokal med hjem alligevel. I hallen var der en tombola, drengene fik lov at tage for 50 kr., det var 20 lodder. De vandt 2 gange sprinklervæske, noget smootheblanding og en fodbold, så de penge blev da vist tjent hjem igen. Stor glæde med en ny bold.

Vi fandt forbi mac. på vejen hjemad, nem frokost. Da vi kom hjem stod den på vasketøj, den yngste fik en legekammerat på besøg kl. Et og senere kom der også en af den ældstes kammerater. Jeg har fået rettet nogle opgaver som jeg fik i onsdags af eleverne, så nu kan de retuneres. Har også fået forberedt lidt af ugens undervisningstimer. Er ved at læse brødrene løvehjerte sammen med 4. klasse – supergod bog, men også lidt sørgelig. Har et helt forløb med opgaver til som er forberedt – dejligt.

Jeg fik bevæget min krop ud på en times gåtur i den deglige friske luft. Har godt nok haft mega ondt i lænden de sidste dage, men håber at det går over hvis jeg får min krop lidt mere i gang, end bare med de almindelige daglige gøremål. Håber også at jeg fra i morgen af kan cykle til og fra arbejde igen. Turen er ikke den længste, men lidt er bedre end ingenting.

Vi har for første gang nogensinde booket en flyrejse til udlandet. Turen går til Rhodos med bravo tours umiddelbar efter påsken. 4 stjernet hotel med all inklusive, det tror jeg lige der er os. Håber så lige jeg kan få smidt bare lidt af de mange overflødige kilo inden Rhodos. Burde nok smide hele 40 kg, det er altså rigtig mange kilo, puha. Men jeg er nødt til at starte et sted, og det er altså nu med gåtur flere gange om ugen, cykle på arbejde og det vigtigste – spise lidt mindre mad.

Vi fik rester til aftensmad i aften, jeg fik pandekager og lidt æg, kæresten og drengene fik pasta også.

Har fundet en madplan på tv2 under gomorgen dk jeg lige skal have tjekket lidt mere ud. Havde ellers lavet madplan for hele januar måned, men tror godt lige jeg kan ændre lidt, ellers må de nye opskrifter indgå i februar måneds madplan. På arlas hjemmeside har jeg fundet en bønnedip jeg skal have afprøvet snart. Har for noget tid siden lavet kikærtefrikadeller – ikke med succes!!

Nå, i aften står den også på håndbold, det bliver jo mere og mere spændende. Den ældste er vild med at se det og har fået lov at være oppe og se første halvleg – er så spændt på om han overhovedet kan holde sig vågen.

God søndag aften.

Mostergrydelap:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar