søndag den 1. august 2010

Mandag....


Så har jeg taget hul på den sidste uges ferie, eller sidste halve uges ferie. Skal starte på torsdag så jeg har lige et par dage endnu til at nyde det i. Har godt nok også nået meget her i ferien. Har været en uge i Tyskland, en uge i sommerhus her i Danmark, og været på visit rundt omkring og på diverse sommerudflugter.

I sidste uge havde jeg besøg af min mor, søster og min søsters to børn. De var her fra onsdag til fredag. Om onsdagen lavede vi ikke super meget. Vejret var ikke særlig godt. Min mor synes jeg var ond da jeg gav drengene regntøjet på og sendte dem udendørs for at lege lidt. Men de trængte virkelig til at der skete noget! Kæresten havde taget bilen på arbejde og da vi ikke kunne være i en bil var det begrænset hvad vi kunne lave. Om torsdagen tog vi til Legoland. Vi kom derud ved elleve-tiden og tog først hjem ved halvsyv-tiden. Der var virkelig mange mennesker men vi fik alligevel prøvet en del synes jeg. Min søsters dreng var meget fascineret af minibyen der var lavet af lego, og af togene der kørte rundt der. Men det er nu også flot lavet.

Da de tog afsted i fredags tog drengene og mig ud i toys ´r´ us. Den ældste har længe ønsket sig en ridderborg og da han efterhånden havde sparet en del penge sammen synes jeg vi skulle derud. Jeg kan egentligt også godt selv lide at gå rundt derude. Den yngste fik en transport lastbil med en ko i. Så vi kom derfra med favnen fuld og to glade drenge.

I lørdags havde jeg sendt kæresten og drengene ud af huset. Jeg fik nemlig 2 gode veninder på besøg kl. 9 til formiddagskaffe. Sidst vi var sammen var for et år siden. Vi har efterhånden kendt hinanden i 8 år og har alle tre arbejdet godt sammen. Den ene arbejder jeg med endnu mens den anden er flyttet. Vi havde aftalt at mødes hos mig og så tage til Kolding og få frokost. Vi fik også shoppet lidt. Jeg fik 4 nye billeder, 3 af dem med små citater på. Havde set dem før i Holstebro og fortrød at jeg ikke købte dem dengang, så i lørdags slog jeg til. Fik også to vaser, hvide med store streger på. Fik købt nye sandaler, soldaterbukser til drengene, og star wars undertøj til drengene. Synes virkelig jeg gjorde et fund da jeg så de soldaterbukser. De var af mærket Hippo. Kostede 349 per par, men jeg så dem på et stativ hvor man måtte tage 2 dele for 150. Så jeg nupsede 2 par soldaterbukser og sparede da lige en del penge.
Vi spiste på Lucca og fik alle en lækker burger med kartofler til - uhm...
Jeg var hjemme ved halvfire-tiden. Og da jeg kom hjem var der rykket nye gæster ind. Kærestens fætter, kusine og lillebror skulle komme og overnatte fra lørdag til søndag. Virkelig hyggelig weekend, lækker mad, brætspil, wii, hyggesnak og sent i seng. Søndag tog de afsted kvart over ti. Vi blev hentet af kærestens mor kl. 11. Vi skulle på tur til Haderslev, hvor hun havde bestilt fjordsejlads ud til aarø. Hyggelig sejltur og dejlig lille ø. Kan bestemt anbefales.

I dag står den måske på en togtur til Kolding. Må lige se hvor langt jeg når med de ting jeg har sat mig for. Skal ihvertfald have lavet en madplan for denne uge. Vil gerne komme til bunds i fryseren. Har allerede fået vasket 2 vaske og mangler nu to. Det er godt vejr så mon ikke det tørrer hurtigt.

Mostergrydelap:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar