tirsdag den 3. august 2010

På tur


Jeg havde fået lokket bilen fra kæresten i dag så drengene og mig kunne komme på tur til Givskud zoo. Jeg havde fået 2 fribilleter til drengene så entreen var kun 160 kr. for mig. Vi parkerede ved p1 og gik rundt og så på dyrene deromkring. Derefter kørte vi på safari og så på alle de vilde dyr, og tilsidst ind til løverne. Vi parkerede på p3 og spiste vores medbragte sandwich ved et bord tæt ved løverne. Vejret var ret godt til besøg i zoo. De fleste dyr virkede ret oplagte og gik rundt og "legede" eller hvad man nu kan kalde det de gør. Synes tit jeg har oplevet at de har været dvaske her i varmen, hvilket der jo heller ikke er noget at sige til, men det er nu sjovere at se dem aktive.
Vi tog med safaritoget på tur. Drengnene synes det var noget af det bedste vi oplevede i zoo. De fik lov at fodre geder, æsler og lamaer med gulerødder. Da togturen var slut gik vi lige rundt og så det sidste ved p4. Drengene fik valget mellem en is eller en ting. De blev enige om at droppe is og så gå sammen så de kunne få en æske med løver i. Den kostede 80 kr. med 11 løver i. Sammenlignet med hvad de fik her kontra en is så synes jeg nu valget var meget fornuftigt. Vi kørte videre, og sidste stop var p2. Vi manglede nemlig at se aber og gorillaer.
Vi ville på en sidste safaritur og en tur ind til løverne, men køen til løverne var mega lang så vi tog kun på safaritur og derefter vendte vi snuden mod kærestens arbejde. Det passede lige med at vi kunne tage ham med hjem.
Jeg havde købt nogle sandaler i lørdags som jeg ville ned med igen. Synes de kom med sådan en puste lyd hver gang jeg tog et skridt. Nå, men jeg kom af med dem igen. Vi fik handlet i matas, i føtex, og så skulle jeg lige forbi Sinnerup efter en gave til en kollega der har haft sølvbryllup her i ferien. Jeg købte to billeder med tekst på, 4 små piet hein skåle og 4 grå dækkeservietter i sådan en slags flet - 310 kr., så det passede næsten med budgettet på 300. Jeg står for gavekassen og kan faktisk godt lide at gøre mig umage med at finde gode gaver til mine kolleger. Gaver hvor de kan mindes vi andre og som er brugbare ting eller pæne pynteting. Har også købt bøger, lavet kurve med vin, øl og chokolade, men det er nu altefter hvad anledningen er, og hvem gaven er til:-) Ved heldigvis fra mine kolleger at de synes jeg er god til at stå for gavekassen - måske fordi de ikke selv har lyst ha ha ha.
Kæresten og drengene var med i Sinnerup og fandt nogle lækre stole til stuen. Vi har manglet nogle ekstra siddepladser når vi har gæster - men det problem er løst nu. 2 sorte skamler/taburetter med hvide hynder = smart. (især når vi snart, forhåbentligt, får købt en ny sort sofa).
Vi fik lasagne da vi kom hjem, spiste først kl. 19.15. Nu er jeg snart på vej i seng. Vil læse lidt i de blade jeg lånte på bib. i går aftes. Kunne godt tænke mig at komme i gang med at male billeder, men nu må vi se....

Mostergrydelap:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar