onsdag den 2. marts 2011

Cookies


For efterhånden længe siden skulle jeg have noget med til klassens time. Jeg valgte at bage cookies - og fik pænt mange ud af at bage dobbeltportion! Jeg fik ikke de pæneste småkager ud af det, men de smagte godt alligevel:-)


Opskriften er fra Karolines køkken.

Til en portion (12 pers)skal du bruge:

75 g. blødt smør

100 g. sukker

50 g. brun farin

1 æg

150 g. hvedemel

1 tsk. vaniljesukker

½ tsk. natron

½ tsk. fint salt

100 g. grofthakket mørk chokolade (jeg kom 200 g. i)

50 g. hasselnøddekerner i halve (dem udelod jeg, da jeg ved ikke alle børn er lige begejstrede for nødder)


Rør smør og sukker godt sammen. Rør farin og æg i. Bland hvedemel sammen med vaniljesukker, natron og salt og vend det i smørblandingen. Tilsæt chokolade og nøddekerner. Sæt med 2 teskeer dejen i toppe på en plade med bagepapir. Tryk dem lidt flade. Bag kagerne øverst i ovnen. Spis kagerne mens de er nybagte og lune (tro mig, det er svært at lade være:-))


Mostergrydelap:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar